Jan 16, 2011

Gelas Hacks Collection

HACKS Collection

A very nice slim and tall glass with red stripes....





   

Jan 15, 2011

Cawan Plastik Lama Green Spot

Cawan plastik Green Spot ni warna nya ialah merah tua..seakan akan coklat..
Masa ambil gambar ni pencahayaan tak cukup so ada malap sikit...

Tapi yang gereknya...warna hijau dan oren nya tetap menyerlah..
Walaupun dah bercalar balar design nya...

 ...sebab tu lah masa kat kedai buruk tu aku perasan cawan plastik comel ni..
"Have a nice day!!!"





   


Jan 14, 2011

Gelas Mirinda Sunny Sparkle

This glass was found right inside my friend's crib...an old crib to be exact..
Mirinda: THE ORANGE DRINK WITH THE SUNNY SPARKLE

Mirinda with Chinese Character at the back..
Overall, it is an old glass with a great design...
And I like this old logo of Mirinda better than the new one..
BTW..I got couples of these glasses for free..thanks bro..





   

Jan 13, 2011

Gelas Milo Ais

Gelas Milo Ais ni aku jumpa masa sibuk memburu barang Coke
Biasanya kalau niat nak cari Coke mesti jumpa benda lain...heran...

 Tapi gelas Milo Ais ni aku jarang jumpa...so macam biasa sapu jer..
Kualitinya memang baik....tebal & saiznya bole tahan besor...haha..

Kalau ingat ingat kan Milo Ais ni memang sedap...terasa rasa kat tekak ni..
Have a nice day!!!





   

Jan 11, 2011

Kotak Rokok Besar 40 Class A Cigarettes...

Saiz kotaknya besar sikit dari saiz tin air Coke tu kan...cheers!!


Jan 9, 2011

Display rack Coca Cola 1 Liter : Saat-saat istimewa ala COKE

Asyik posting pasal gelas and cawan plastik je baru baru ni kan
Tapi kali ni aku posting display rack Cole 1 liter yang diperbuat dari besi..berat tu..
Bahgian atas: Bawa Pulang 1 liter Pek Kongsi Baru Coca Cola

Bahgian bawah: Saat-saat istimewa ala Coke

Pandangan secara keseluruhan...cutting body nya dahsyat..melintuk liuk...:)
Nasib baik tak macam cutting jam pasir...ala ala sexy gak ni...haha..

Pandangan sisi: slim jer rak ni sebab tu aku suka...tak makan space..

Dari belakang: fuhh...besar tu...gambar botol 1 liter

Bolelah aku buat tempat display bebrapa botol yang tak seberapa...
Ada dari Malaysia...ada dari negara jiran...ada dari mana manalah..

Macam ni la collector baru macam aku...masih baru nak mula..
Masih banyak ruang kosong untuk Coke 1 liter ni...baru ada 2 bijik je..
Kalau betul betul boleh susun sehingga 36 biji botol 1 liter!!!
Ni nak kena cari lagi 34 bijik la ni...fuhhh bila nak penuh????




   

Jan 8, 2011

Cawan Plastik F & N : F1 Ferrari vs Brabham

Ni la dia cawan plastik (plastik lagi......) F&N bagi TEAM F1 FERRARI...

Siapa driver kereta ni pada masa tu kan?

Ni rival nya, F&N bagi TEAM F1 BRABHAM

Siapa pulak yang driver nya masa tu kan? Di antara driver BRABHAM ialah...

Comel sungguh cawan ni kan..ada lagi kaler & team lain ni..
Cuma belum jumpa je...takpe next time kalau ada rezeki jumpa lah..cheers!





   



   

Jan 6, 2011

Gelas Plastik OVALTINE : 22nd Olympiad '80 Winter & Summer Games

Gelas Ovaltine ni dibuat dari plastik keras dan designnya very simple with 3 colours
"The Official food beverage of the Olympic Games since 1932"

WANDER
The makers of Ovaltine

Compare size dengan tin Coca Cola......tinggi sikit je kan??