Apr 9, 2011

Botol Green Spot Malaysia

GREEN SPOT
Licensed by Green Spot Co, USA

THE AMOY CANNING CORP (M) BHD

Have a Nice Weekend!!!!!!!!!!


8 comments:

  1. wow, tulisan jawi! syabas Pak Haji!

    ReplyDelete
  2. Green Spot ni antara botol yang paling menarik bagi saya. Memang unik botol ni dari segi bentuk dan juga logonya. Ada banyak variasi botol Green Spot ni, saya sendiri pun ada dalam berbelas jenis tu pun masih belum lengkap, ada lagi kawan-kawan yang lain yang ada variasi lain yang belum saya ada. Bagi saya biar tak cukup set sebab selagi tak cukup selagi tu semangat berkobar nak cari! Kalau dah ada semua, cepat la pulak tutup buku! hehee..

    ReplyDelete
  3. bro ia: aah..tulisan jawi...alif ya mim...buaya..hehehaaa...

    megat: ye la bro..saya tau sebab rujuk blog bro jugak...saya ada tiga jenis je..sekarang ni dok semangat nak cari sg40 hijau dan sg40 aqua...tak dapat dapat lagi ni...hehehe..thx!!

    ReplyDelete
  4. SG40 hijau saya pun takde Pak Haji!!

    ReplyDelete
  5. megat: tengok banyak kaler hijau hijau tu...hehehe

    ReplyDelete
  6. Ooh.. Begini Pak Haji.. setakat ni SG40 yang warna Aqua je yang dijumpai, warna hijau masih belum dijumpai(oleh saya la), yang saya ada tu bukan dari keluaran SG40(tiada cop SG40), botol hijau tu mungkin diimport dari U.S atau dibuat oleh mana-mana kompeni dari rantau Asia ni untuk pasaran Asia khususnya Asia Tenggara dan memang botol hijau ni dipasarkan di Malaya dulu. Jadi SG40 hijau belum dijumpai, cuma SG40 Aqua je setakat ni kita tau buatan Singapore kerana memang ada cop 'SG40'.

    ReplyDelete
  7. Megat: ooo...tu la nak belajor bantak lagi ni...hehehe...selalu saya sangka yang sg40 ni wujud yang warna hijau sebab lebih biasa tgk (Indon, US etc)...yang jarang tgk pada saya yang aqua...so kiranya specimen sg40 ni belum dijumpai atau mgkn takde la kot...Jadi sekarang ni saya kena cari sg40 aqua untuk koleksi sg40 saya....thx a lot for the useful info bro Megat!

    ReplyDelete
  8. Tapi Pak Haji, ada yang warna hijau yang bertanda 'MSG' yang saya panggil gred A tu, jenis embossed yang paling cantik dalam keluarga botol embossed tempatan. Masih dalam kajian apa makna 'MSG' tu, ada pendapat kata 'Malaya/Singapore Glass'.. tapi masih takde bukti..

    ReplyDelete