Nov 23, 2010

Merdeka kah kita???....

HIDOPLA MALAYA MERDEKA 31st AUGUST 1957
Bahagian belakang tulisan Cina


Gelas kenangan Hari Kemerdekaan ni aku dah simpan sebelum 31hb Ogos 2010
  Patutnya aku posting gelas ni tepat pada tarikh tersebut tatkala semua warga Malaysia menyambutnya


Sebelum tarikh tu pun ramai yang bersemangat, dapat kita lihat jalur gemilang di kibar di sana sini...
Ramai yang menampalkannya di bonet kereta, cermin sisi mahu pun di lekatkan pada atas kereta..
Masa tu lah konvoi mat rempit, konvoi kereta dan apa2 konvoi lagilah di organize persendirian...
Tapi...betul ke kita ni dah Merdeka...melaungkan kemerdekaan dari anak tekak memang le mudah
Tengok je a sekarang ni...pemimpin kita bertelagah sesama sendiri kerana kepentingan sendiri..
Sanggup jajah bangsa sendiri, mempergunakan bangsa sendiri...sebab politik bongok diorang
Agama Islam berpuak puak...lain parti lain fahaman nya...memang betul2 bongok...
Sepatutnya bangsa kita bersatu, sesama Islam jadi SATU parti besar..takde Pas ke Umno ke apake..
Bukan setakat Satu Malaysia je yang Najib kena buat...
Sebab tu la aku rasa kita kena selalu memperingati Hari Merdeka kita...





   

2 comments:

  1. salam perkenalan ya nama ku melor.nice blog

    ReplyDelete
  2. salam melor...thks for visiting...

    ReplyDelete